2012

  • Bricomarché inauguruje nową generację sklepów z większą ofertą produktów, dostosowaną do potrzeb lokalnych klientów. Charakterystycznym elementem tych sklepów Bricomarché jest podział na światy oraz czytelne oznakowanie.

 

 

2011

  • Sieć Brico Cash wchodzi na rynek majsterkowania. Sklepy, będące uzupełnieniem Bricomarché, mają format magazynu i oferują majsterkowiczom oraz profesjonalistom wszystkie produkty niezbędne do remontu i budowy w dyskontowych cenach.

 

 

2010

  • Grupa Muszkieterów wprowadza sieć restauracyjną Poivre Rouge. Nowa sieć proponuje przyjazną atmosferę, wydzielone miejsca gwarantujące większą prywatność oraz nowoczesny wystrój. Każda restauracja posiada kącik dla dzieci z grami wideo i komiksami. Ambicją Poivre Rouge jest oferowanie na rynku restauracji grill najlepszego stosunku jakości do ceny.
  • Intermarché wprowadza cztery formaty dostosowane do każdej strefy konsumpcji:
  • Intermarché super: supermarkety przede wszystkim spożywcze, specjalizujące się w produktach świeżych, których gama dostosowana jest do klienteli.
  • Intermarché contact: sklepy z sąsiedztwa, znajdujące się na obszarach podmiejskich, proponujące pełną ofertę spożywczą.
  • Intermarché express: sklepy o niewielkiej powierzchni, zaprojektowane specjalnie z myślą o centrach dużych miast.
  • Intermarché hyper: hipermarkety proponujące pełną ofertę produktów spożywczych i niespożywczych.
  • Sieć rozwija również usługę "drive" na całym terytorium Francji.

 

 

 

2009

  • Z okazji 40-lecia, Grupa Muszkieterów wprowadza nową tożsamość wizualną.
  • Grupa Muszkieterów wprowadza nowe logo ? nowoczesne lecz nadal symbolizujące walkę Muszkieterów o niskie ceny. W tym roku Intermarché i Bricomarché wprowadzają również zmiany w swojej tożsamości wizualnej.

 

 

2006

  • Sieć Intermarché modernizuje swoje placówki według konceptu MAG 3 i zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najlepiej postrzeganych przedsiębiorstw francuskich (wg badania Ipsos/Posternak/Margerit w październiku 2006 roku).

 

  • 70 sklepów pod szyldem Logimarche zostaje włączonych do sieci Bricomarché.

 

 

2005

  • Muszkieterowie zwiększają siłę zakupową zawierając porozumienie z niemiecką Grupą Edeka, która przyłącza się do Alidis.

 

  • W ramach Areny zaczyna funkcjonować Bricostore - sieć "dom i ogród" obecna na Węgrzech, w Rumunii oraz w Chorwacji.

 

 

2004

  • Grupa Muszkieterów w Polsce przyjmuje do swojego grona setnego przedsiębiorcę i otwiera setny sklep Intermarché.

 

  • W Serbii powstają pierwsze sklepy Interex, a we Francji szyld Stationmarché zostaje przekształcony w Roady.

 

 

2003

  • Otwarcie pierwszego Vetimarche w Portugalii.

 

  • Nowe porozumienie z australijską Grupą Mitre 10, która dołącza do Areny.

 

 

 

2002

  • Narodziny nowego szyldu Espace temps (kultura i rozrywka).

 

  • Uruchomienie pierwszej stacji benzynowej przy Intermarché w Polsce.

 

  • Otwarcie pierwszego punktu sprzedaży w Rumunii pod szyldem Interex.

 

  • Zawarcie aliansu z liderem dystrybucji hiszpańskiej Grupą Eroski i powstanie wspólnej platformy zakupowej Alidis.

 

 

2001

  • Powstaje nowy szyld hard dyskontowy - Netto.

 

  • Zawarcie dwóch kolejnych przymierzy z Mica w Afryce Południowej i Wielkiej Brytanii oraz z Ditas w Danii. Obydwie grupy dołączają do Areny.

 

 

 

2000

  • Otwarcie pierwszego Bricomarché w Polsce.

 

  • Muszkieterowie zawierają alians z liderem dystrybucji przemysłowej w Niemczech Grupą Zeus i tworzą centralę zakupową artykułów przemysłowych Arena.

 

 

 

1999

  • Otwarcie pierwszego punktu sprzedaży w Bośni pod nowym szyldem Interex, reprezentującym format sklepu cash&carry.

 

  • Założyciele Grupy Jean-Pierre i Marie-Thérese Le Roch powołują Fundację Muszkieterów we Francji.

 

 

 

1998

  • Muszkieterowie wprowadzają nowy szyld - Logimarché.

 

  • Otwarcie Stationmarché i Bricomarché w Portugalii.

 

 

 

1997

  • Otwarcie pierwszych supermarketów Intermarché w Polsce.

 

  • Grupa Muszkieterów umacnia swój potencjał zakupowy zawierając porozumienia z innymi grupami handlowymi - pierwsze z Rona z Quebec, liderem w dziedzinie artykułów przemysłowych na rynku kanadyjskim, drugie ze SPAR AG w Niemczech.

 

 

 

1995

  • Otwarcie pierwszych Ecomarché w Portugalii.

 

 

 

1991

  • Intermarché stawia pierwsze kroki w Portugalii i Belgii.

 

 

 

1988

  • Grupa wkracza na arenę międzynarodową, otwierając pierwszy Intermarché w Hiszpanii.

 

 

 

1986

  • Powstają dwa nowe szyldy: Vetimarché (we Francji w marcu 2006 szyld został przekształcony w Veti) i Ecomarché.

 

 

 

 

1982

  • Muszkieterowie uruchamiają kolejną sieć specjalistyczną - centrum obsługi samochodów Stationmarché.

 

 

 

1979

  • Muszkieterowie otwierają pierwszy sklep typu "dom i ogród" pod szyldem Bricomarché i formułują jedną ze swoich zasad "jeden człowiek, jeden zawód".

 

 

 

 

1969

  • Jean-Pierre Le Roch jednoczy wokół siebie 75 niezależnych handlowców pod szyldem EX, który wkrótce zostaje przekształcony w Intermarché. Powstaje Grupa Muszkieterów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Additional information